Kan jouw bedrijf nog wel zonder social media marketing?

Facebook, Twitter Instagram, social media is voor veel mensen niet meer weg te denken uit het leven. We zijn tegenwoordig allemaal met elkaar verbonden en volgen elkaars gebeurtenissen op de voet. Deze trend geeft jouw bedrijf de mogelijkheid om veel te leren van je (potentiële) doelgroep. Het schetst een beeld van je klant en welk bedrijf wil dit soort informatie nou niet. Hiermee wordt een product vermarkten veel gemakkelijker, effectiever en kan je nog meer relevante informatie overbrengen. Het is niet voor niets dat grote bedrijven hier al zo actief bezig zijn. Middels advertenties en sterke webcare creëren zij een spotlight voor zichzelf. Dat dit een kans is binnen de huidige markt is geen verassing. De vraag is, speel jij hier met je bedrijf al genoeg op in?

Wat houdt social media marketing in?

Het houdt in dat je als bedrijf actief gebruik maakt van één of meerdere social media kanalen als marketinginstrument. Het helpt je bedrijf bij het behalen van de communicatiedoelstellingen. Het is een interactieve manier van marketing waarbij je je producten kan promoten en je met je klanten kan communiceren.

5 redenen waarom het jou kan helpen.

Er zijn meerdere redenen te bedenken dat social media marketing belangrijk is voor jouw bedrijf. Om een idee te geven zijn vijf belangrijke redenen benoemd.

Het levert naamsbekendheid op: Zo’n 90% van de Nederlandse bevolking maakt gebruikt van social media. Als je bedenkt dat het voornamelijk om dagelijkse gebruikers gaat, kun je je voorstellen dat dit medium een goed uithangbord vormt voor je bedrijf. Potentiële klanten komen snel in aanraking met je bedrijf wanneer die nadrukkelijk aanwezig is op social media. Hiermee stijgt je naamsbekendheid aanzienlijk. De stijging van naamsbekendheid heeft als logische gevolg dat er meer potentiële klanten naar jouw bedrijf trekken die eerst niet van het bestaan afwisten.

Groot en gericht bereik: Wanneer je een nieuwe actie hebt of nieuws wil overbrengen aan je doelgroep heb je het liefst dat met zo min mogelijk inspanning alle relevante consumenten bereikt. Offline is dit lastig je kunt moeilijk zien door wie jouw folder, poster of incentive bekeken wordt en deze consument wel tot jou doelgroep behoort. Vooral bij een specifieke doelgroep is de kans dat jou bericht bij iemand terecht komt die niet bij jouw doelgroep behoort groot.

Met marketing via Facebook, Instagram en Twitter heb je de mogelijkheid om een grote groep mensen tegelijk te bereiken. Dit is op zichzelf al een groot voordeel. Het geeft je daarnaast ook de mogelijkheid om mensen te selecteren op bepaalde eigenschappen. Hierdoor kan een bericht veel gerichter naar gelijke groepen gestuurd worden wat efficiëntere marketing betekent. Om hier een voorbeeld van te geven. Stel je verkoopt luiers in het hoge segment. De doelgroep die je wil aanspreken zijn zwangere vrouwen met een bovengemiddeld inkomen. Met bijvoorbeeld Facebook kun je heel gericht berichten sturen naar deze specifieke doelgroep. Zo voorkom je dat je onnodig investeert in een bericht die eindigt bij consumenten voor wie het niet relevant is. In het geval van het voorbeeld wil je als bedrijf niet dat je bericht eindigt bij studenten want die zitten hier niet op te wachten. Gebeurd dit wel heb je veel geïnvesteerd en levert het alleen maar een daling van de omzet op.

De mogelijkheid om te communiceren met je klant: Het is bij grote bedrijven al niet meer dan normaal. Social media is een vast onderdeel van webcare. Het geeft je als bedrijf de mogelijkheid om te communiceren met je klant. De tijd van eenzijdige marketing waarbij je klant alleen de ontvanger was is voorbij. Klanten willen kunnen communiceren met je bedrijf en dit medium geeft hier de mogelijkheid toe. Zo kan je klant direct reageren en vragen stellen met betrekking tot je boodschap.

Je leert je klant pas echt kennen: Zoals eerder benoemd kun je veel leren van je klant op social media. Hier zie je wat je doelgroep bezighoudt, wat ze leuk vinden en wat ze doen in hun leven. Deze informatie kan je helpen om gerichtere service te bieden, beter te communiceren en eventueel zelfs je eigen product beter aan te laten sluiten aan de vraag van je klanten.

Je zet stappen vooruit: In de strijdt met je concurrenten, wil je niet achterlopen. Het missen van een trend kan met de snelheid van de huidige ontwikkelingen al grote gevolgen hebben. Dit zal je veel (potentiële) klanten en dus omzet kosten. Je wil juist je concurrenten achter je houden en dit doe je door voorop te lopen in markt. Dit doe je door op deze trend in te spelen. Zo ben jij degene die als eerste een online stempel zet en blijf je de concurrentie voor.

Waarom Conversie Freaks?

Social media marketing in de bedrijfsvoering doorvoeren is erg lastig. Het vergt veel tijd en is niet altijd even makkelijk om inspiratie te vinden voor nieuwe berichten. Denk je eindelijk het geschikte bericht gevonden te hebben levert het minder aandacht op dan verwacht. Dit zijn enkele voorbeelden die ieder bedrijf weleens ervaren heeft.

Wil jij ook weten wat je klant bezighoudt en hoe je hier als bedrijf het beste op kan inspelen, maar heb je een tekort aan tijd of ervaring? Conversie Freaks kan je helpen! Wij zorgen voor goede content en online acties waarmee je niet alleen nieuwe klanten trekt maar ook klanten beter leert kennen. Met veel kennis en ervaring in combinatie met een nauwe samenwerking helpen wij je naar succesvolle online marketingcampagnes. Met Conversie Freaks heb je gegarandeerd:

Een gemotiveerd team achter je met kennis en ervaring op het gebied van online marketing en social media.

Een partner die samenwerkt voor het beste resultaat.

Binnen no-time succes met onlinecampagnes dat leidt tot: naamsbekendheid, potentiële klanten, een verhoogd conversie en een grotere link met je klant.

Geïnteresseerd of benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op of kom langs voor inspirerend gesprek onder het genot van goede koffie.

 

Samenwerken?

3 + 2 =

SAMENWERKEN?

Neem gerust contact met ons op

CONTACT

 

Conversiefreaks.nl
Holtropweg 6
8651 CP Ijlst
E-mail: info@conversiefreaks.nl